فضا سازی های خاص در طراحی کافی شاپ

در طراحی کافی شاپ بیشتر از هر فضای دیگری، ایده گرایی اهمیت دارد؛ به این معنی که تمام عناصر و جزئیات، وسایل دکوراتیو، ورودی و تمام آنچه که در کافی شاپ کاربرد دارد باید از یک ایده و خط اصلی نشأت بگیرد و در ارتباطی تنگاتنگ باشد. این خط اصلی را می توان سناریو  نامید. سناریو طراحی دربرگیرنده سبک طراحی است. چرا که در سناریو علاوه بر سبک طراحی به نحوه ورود و خروج مشتریان، چگونگی تعامل آن ها با کافی من و سایر عوامل کافی شاپ و … نیز توجه می شود. پس از انتخاب سبک طراحی برای کافی شاپ، تمام جزییات طراحی باید بر اساس این سبک تعیین شوند. به طور مثال در طراحی میزها، صندلی ها، دیوارها و المان ها و حتی طراحی های گرافیکی باید دقت شود که حجم ها و خط و خطوط طراحی در یک مسیر باشند و از یک سبک پیروی کنند.

طراحی کافی شاپنکته ایی که باید بطور ویژه در طراحی کافی شاپ مورد توجه قرار گیرد، استفاده ایده های ناب و تازه ای است که موجب تفاوت این فضا با سایر فضاهای موجود در سطح شهر خواهد شد. ایده هایی که در امتداد برند سازی و تمایز کافی شاپ شما از سایر کافی شاپ ها خواهد بود. تولید ایده و طراحی بکر، مستلزم مطالعه زیاد، بررسی های محیطی، اقتضای شرایط موجود و آنالیزهای فرهنگی، اجتماعی و حاکم بر محیط است. بی شک به وجود آمدن این ایده ها،  رنگ، بافت، متریال، هارمونی، هماهنگی و زیبایی کلی محیط کافی شاپ را تعیین می کند. یکی از وظایف گروه طراحی ایراچی، تولید ایده و طراحی و دکوراسیون خاص برای چنین محیط هایی است که با تکیه بر خلاقیت و نوآوری فضاهایی متفاوت را خلق کند تا از تجدد و تکرار پرهیز شود.

مطالب مرتبط