مبلمانی که جلوتر از زمان خود هستند

 پس از وارد شدن به گالری پاریس، یعنی A1043، در همان لحظه ورود روشن می شود که صندلی هایی که در طول گالری دارند، کمی غیرعادی هستند. یکی از صندلی ها از سیم های حصار مانند تشکیل شده است. یکی دیگر از صندلی ها به شکل سه گوشه ای است که دو زنجیر در عقب به عنوان پشتی کم ارائه می دهد. افراطی ترین نمونه ها دارای یک پایه فولادی پیچ خورده و میله ی راست می باشد که باعث ایجاد تصور نمونه اولیه باوهاوس به نظر می رسد. اما این واقعیت که آنها به نظر غیرقابل تحمل هستند، با دانستن این که چه کسی آنها را طراحی کرده است، تشدید می شود: ری کاواکوبو، مدیر فقید Comme des Garcons. .
مبلمانی که جلوتر از زمان خود هستند
 صاحبان گالری یعنی دیدیه ژان کوبورت و شریک او استفانی لوران کوبورت بیش از سه سال را صرف جمع آوری مبلمان Kawakubo که بین سال های ۱۹۸۳-۱۹۹۳ طراحی شده به سر بردند. وقتی این زن و شوهر، فضای اختصاصی خود را در سال ۲۰۱۶ افتتاح کردند، شروع به توسعه این دسته از نام های تجاری در فرقه مد نمودند، و به زودی متوجه شدند که آثار این ژانر چگونه مبهم خلق شده بود. تنها پس از جمع آوری ۱۵ قطعه اصلی از سراسر اروپا، ایالات متحده و ژاپن، آنها احساس کردند که آماده ارائه یک نمایش هستند.
 دیدیه کوبورت گفت “این مبلمان از ایده گذرا بودن و حمل و نقل طراحی شده است،Kawakubo آن را به عنوان مبلمان موقت طراحی کرد و من این ایده را دوست دارم این که در مکانی بنشینید، اما فقط برای پنج دقیقه. این ایده حرکت است.  به این ترتیب، آنها طی یک ماموریت فوق العاده مینیمالیستی لوله های نئون را در فواصل مختلف به طور عمودی نصب کردند تا فضایی پویا ایجاد کنند، مثل اینکه از درون یک تونل در بزرگراه عبور کنید.
مبلمانی که جلوتر از زمان خود هستنددر سطح پایین تر می توان این قطعه ها را در ۳ گروه بندی پیدا کرد: حائل های فولادی پوشیده شده در آهک ژاپنی، که پارتیشن مرکزی آن در آلومینیوم با قاب های مستطیلی شکل گرفته است. تفسیر قابل توجهی Kawakubo از یک صندلی Louis XV که وفادار به قاب فرانسوی فرانسوی است، تنها در ژاپن بازسازی شده و با پانل های برنجی در کنار صندلی تکمیل شده است.
 فضای نهایی شامل یک میز با دو ستون، به علاوه دو مجموعه صندلی با پشتی ابری، همگی در سال ۱۹۸۷ ایجاد شده است. در این میان میزها به ویژه نشان دهنده زندگی قبلی خود، به احتمال زیاد به عنوان یک میز کار هستند. در واقع، Didier یادداشت می کند که همانطور که Kawakubo به لحاظ تاریخی برچسب طراح مد بودن را رد کرده است، او از هر مفهومی که این دوره را از لحاظ تاریخی، نشان دهنده هنر می داند، فرار می کند.  با این حال برای علاقه مندان، عملکرد محدود و فرم های اندیشمندانه به راحتی نماینده اشکال تحت مد روز هستند. “او کسی است که خود را به عنوان یک هنرمند رد می کند؛  اما در واقع، او یک هنرمند است. ”
مبلمانی که جلوتر از زمان خود هستند
 نکته دیگر، همانطور که دیدیه ذکر کرد، ان است که مبلمان ذکر شده به شدت از زمان خود جلوتر طراحی داخلی شده بود، به همین دلیل، یک شکست تجاری تمام عیار محسوب می شد.
 علاوه براین، عدم راحتی این مبلمان نیز از دیگر دلایل شکست آنها بوده است. همانطور که دیدیه، که خود یک هنرمند است اشاره کرد، “جالب است که دکوراسیون داخلی شگفت انگیز اغلب از افرادی سرچشمه می گیرد که در زمینه طراحی کار نمی کنند.”
 او امروز به اندازه کافی از رزونانس مجموعه ای برخوردار است که فراتر از این نمایش است، او تصور می کند که مجددا ویرایش قطعات را انجام دهد تا در نهایت مردم بیشتر از آن لذت ببرند – نشسته یا ایستاده.
مبلمانی که جلوتر از زمان خود هستندمبلمانی که جلوتر از زمان خود هستندمبلمانی که جلوتر از زمان خود هستندمبلمانی که جلوتر از زمان خود هستند
مطالب مرتبط